Saturday, April 30, 2011

Kuasa Pemulihan Alam Semulajadi


"Untuk setiap masalah yang anda alami, pasti terdapat minyak pati tumbuhan aromatik yang dapat membantu memulihkannya", Dr.Nelly Grosjean (pakar terapi naturopatik & aromaterapi Perancis yang mempunyai pengalaman melebihi 25 tahun dalam latihan aromaterapi dan perubatan holistik.


Aromaterapi merupakan perubatan alternatif yang menggunakan minyak pati aromatik yang diekstrak daripada bunga dan tumbuhan demi mencapai kesejahteraan fizikal, emosi dan rohani. Ia merupakan gabungan seni dan sains yang popular dalam dunia pemulihan alternatif disebabkan keberkesanannya yang terbukti.

Walaupun terma aromaterapi mula-mula dimasyhurkan pada awal abad ke 20, sejarahnya sebenarnya lebih lama. Asalnya boleh dikesan sehingga kepada kebijaksanaan bangsa Greek, Mesir dan Cina kuno ribuan tahun yang lalu, di mana aromaterapi digunakan atas kesan menonjolnya untuk memperbaik angin, kesihatan dan kecantikan seseorang.

Tidak berniat untuk menggantikan perubatan konvensional, tetapi sekadar melengkapinya. Aromaterapi terkenal dalam menjinakkan dan merawat masalah daripada tekanan dan kebimbangan kepada memulihkan penyakit kulit seperti akne.

No comments:

Post a Comment